Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10814/285
Title: Μέθοδοι αξιολόγησης των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες και εντοπισμός των αναγκών τους
Alternative title: How to find out, what customers want and need and how to evaluate the library services
Qualified type: Other
Creator: Motzko, Meinhard
Contributor: Organiser of meeting: Goethe-Institut Thessaloniki
Organiser of meeting: Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας
Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ)
Date: 2005-09-29
Place of production: Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας
Dimotiki Bibliothiki Kavala
Event: Δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες: Διεθνείς συνεργασίες και τοπικά δίκτυα, 2005
Public Libraries: International Partnerships and Regional Networks, 2005
Language: Greek
Record level: Completed work
Αbstract: Είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς ποιες προσδοκίες έχει το κοινό από μια βιβλιοθήκη. Από ποιους όμως αποτελείται το κοινό αυτό; Σε ποιους απευθύνονται οι βιβλιοθήκες; Η «Βιβλιοθήκη για όλους» δεν υπάρχει. Σε καμία χώρα του κόσμου οι βιβλιοθήκες δεν καταφέρνουν να προσελκύσουν όλους τους πολίτες. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό, οι βιβλιοθήκες να γνωρίζουν σε ποιους απευθύνονται, καθώς και ποιες μέθοδοι είναι απαραίτητες για τη δημιουργία ομάδων-στόχων. Εφόσον προσδιοριστούν οι ομάδες αυτές, πρέπει να διευκρινιστούν οι ανάγκες τους, αλλά και οι ποιότητα των υπηρεσιών που θα πρέπει να προσφέρουν οι βιβλιοθήκες, ώστε να εξυπηρετούν τον χρήστη. Στο εργαστήριο θα γίνει παρουσίαση και σχολιασμός μιας μεθόδου, μέσω της οποίας μπορεί να μετρηθεί με απλό τρόπο η «εικόνα» μιας βιβλιοθήκης: το «Προφίλ δημόσιας εικόνας». Όταν υπάρχουν ποιοτικά στάνταρ, πρέπει να εξετασθεί, κατά πόσον η βιβλιοθήκη χρησιμοποιεί αυτά τα στάνταρ για να πετύχει τους στόχους της. Για το λόγο αυτό πρέπει να καθιερωθεί ένα σύστημα Controlling. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν αυτές οι μέθοδοι συστημάτων ποιοτικού μάνατζμεντ, όπως για παράδειγμα η διεθνής νόρμα ISO 9001:2000. Εδώ θα γίνει ιδιαίτερη αναφορά σε παραδείγματα βιβλιοθηκών στις εξής χώρες: Ιταλία (Νότιο Τιρόλο), Ρωσία, Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία, Καζακστάν, Κιργκιστάν, Μολδαβία, Τατζικιστάν, Τουρκμενιστάν, Ουκρανία, Ουζμπεκιστάν, Λευκορωσία. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο μπορούν με βάση τη δική τους εμπειρία να αποφασίσουν, εάν μια ξεχωριστή «ελληνική οδός» για τη δημιουργία ενός συστήματος ποιοτικού μάνατζμεντ θα βοηθούσε στη διατήρηση της ποιότητας των ελληνικών βιβλιοθηκών.
It is difficult to know the expectations of the public regarding library services. The question is, who make up the public in question and what is the public that the library wishes to reach? “A library for all, simply, does not exist.” There is not a country in the world where a library can reach every citizen. For this reason, it is imperative for libraries to know “their public” – to know the audiences they want to reach and to know the rules whereby they can create target audiences. Once these audiences are determined, their needs are evaluated and clarified. Likewise, Library Services have to be evaluated and analyzed so that they can be rated as useful and efficient for the user. In the laboratory we will have the opportunity to review a certain method which allows us to “measure” in a simple way the image of a library. or more precisely the public image of a library. Wherever quality library standards exist. we must examine whether these standards are used in order to attain the purposes of the library. This warrants a certain control system. In the laboratory, of quality management such as the international Norm (ISO9001:2000) will be presented and discussed. References will be made to libraries in Italy, Southern Tyrolo), Russia, Armenia, Azerbaijan, Georgia, Kazakhstan, Kirghizstan, Moldavia, Tajikistan, Turkmenistan, Ukrania, Uzbekistan and Belarus. Those participating in the laboratory, can, on the basis of their own experiences decide on a special “Greek” recipe regarding a particular quality management system which would assist Greek libraries in maintaining quality services.
Rights Holder: Meinhard Motzko
License: Fair Use License
Date copyrighted: 2005-09-29
Notes: * Meinhard Motzko, Consultant (Βρέμη, Γερμανία)
* Meinhard Motzko, Consultant (Bremen/Germany)
Digital object availability: Not available
Appears in item Groups:September 29 - 30, 2005

Files in This Item:
There are no files associated with this item.