Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10814/111
Title: Πώς θα ξανασυνδέσουμε την παιδεία με τις σημερινές ανάγκες στη ζωή;
Alternative title: How can we reconnect education with today’s needs in life?
Qualified type: Conference item
Creator: Γκιών, Θεμιστοκλής
Contributor: Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών, με την ευγενική υποστήριξη του περιφερειακού οργανισμού πληροφόρησης ProBiblio ο οποίος εργάζεται για τις βιβλιοθήκες στους νομούς Βόρεια- και Νότια-Ολλανδία.
Date: 2013-11-16
Place of production: Ευγενίδειο Ίδρυμα
Eugenides Foundation
Event: Εκπαίδευση και Βιβλιοθήκες στον Ψηφιακό Κόσμο, 9ο Διεθνές Συνέδριο, 15-16 Νοεμβρίου 2013
Education and Libraries in the Digital Age 9th International Conference Nov. 15-16, 2013 Eugenides Foundation
Language: Greek
Record level: Analytic (component part)
Αbstract: Οι σημερινοί γονείς γνώριζαν, ως νέοι, ότι αν κάποιος σπουδάσει ένα από τα δημοφιλή επαγγέλματα όπως του μηχανικού, του γιατρού, του δικηγόρου, θα έχει εξασφαλισμένη δουλειά και χρήματα από αυτή για να ζει. Με αυτή την πεποίθηση ωθούμε ακόμη τους νέους σε έναν εξαντλητικό μαραθώνιο σπουδών, από το σχολείο, στο πανεπιστήμιο και το μεταπτυχιακό. Ωστόσο, διαπιστώνουμε σήμερα ότι δεν ισχύει πλέον η παλαιότερη υπόσχεση αυτής της διαδρομής για «εγγυημένη» κάλυψη των βιοποριστικών αναγκών τους. Όταν οι νέοι έρχονται σε επαφή με την πρώτη τους δουλειά, μαθαίνουν με έκπληξη ότι χρειάζεται: να συνεργάζονται, να επικοινωνούν αποτελεσματικά, να ηγούνται, να παίρνουν πρωτοβουλίες, να διαχειρίζονται την αβεβαιότητα, το χρόνο τους, ή ένα έργο. Αξιολογούνται για την υπομονή και την επιμονή τους, για την ικανότητά τους να βρίσκουν δημιουργικές λύσεις. Ανακαλύπτουν τότε ότι οι ικανότητες και δεξιότητες που χρειάζονται για να ενταχθούν στον επαγγελματικό στίβο, έχουν πολύ μικρή σχέση με τους βαθμούς στα πτυχία και την ικανότητα για αποστήθιση. Τα σχολεία μετατοπίζονται για να υποστηρίξουν τους νέους σκοπούς, αλλά με πολύ αργό ρυθμό. Επομένως, αυτή η πιεστική ανάγκη πρέπει να καλυφθεί από πιο ευέλικτους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς οργανισμούς, που δραστηριοποιούνται στην άτυπη παιδεία. Εδώ μπορούν να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο και οι βιβλιοθήκες.
Today's parents knew from their own experience, that if one studied a popular profession such as engineering, medicine, or law, she would have a guaranteed job and money to live from. Still holding on to this belief we push young people in a grueling marathon of studies, from school to university and graduate degrees. However, we find out today that the promise of a guaranteed career is not valid anymore. Something important is missing. When young individuals face their first job, they are surprised to find out that they need: to collaborate, to communicate effectively, to lead, to take initiative, to manage uncertainty, to manage their time, or a project. They are evaluated on their patience, their persistence and their ability to find creative solutions. They discover that the competencies and skills they need for their professional lives have very little to do with school-grades or their ability to memorize. Schools are shifting to support the changing educational goals, though at a very slow pace. Therefore, there is a pressing need to be met by more flexible educational and cultural organizations, active in informal education. Here libraries can play an active role, too.
Keywords: Ψηφιακή εκπαίδευση
Δεξιότητες
Ρόλος βιβλιοθηκών
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Digital Skills Training
Library role
Library projects
Alternative web page: https://youtu.be/qiv610O4tn0
Rights Holder: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ)
Committee for the Support of Libraries (CSL)
License: Fair Use License
Date copyrighted: 2013-11-16
Notes: * Θεμιστοκλής Γκιών, Ιδρυτής - Flow Athens. Ο Θεμιστοκλής αγαπά το παιχνίδι και τις προκλήσεις. Δίνει μορφή στον τρόπο που φαντάζεται τη μάθηση μέσα από τον οργανισμό Flow Athens. Αναπτύσσει και υλοποιεί βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα και παιχνίδια μάθησης. Προκαλεί ανατρεπτικούς τρόπους σκέψης, διαφορετικές οπτικές για την επίλυση προβλημάτων. Ενθαρρύνει νέους ανθρώπους να ανακαλύπτουν διαφορετικές πλευρές των χαρισμάτων τους. Σχεδιάζει διαδρομές εμπειριών, καθοδηγούμενες από τα ενδιαφέροντα των νέων ανθρώπων, μέσω των οποίων καλλιεργούν δεξιότητες και ικανότητες σημαντικές για τη ζωή τους σήμερα και στο μέλλον, γνωστές και ως δεξιότητες 21ου αιώνα. Ο Θεμιστοκλής από μικρός εξερευνούσε γρίφους μαθηματικών και λογικής. Είχε την τύχη σε ηλικία 15 ετών να γνωρίσει τον εμπνευσμένο του δάσκαλο Ροδόλφο Μπόρη, ο οποίος τον προπόνησε με ανοικτό μυαλό σε ασυνήθιστα προβλήματα, αντισυμβατικές λύσεις και γρίφους. Διακρίθηκε με το χρυσό μετάλλιο στην Ελληνική Μαθηματική Ολυμπιάδα και με χάλκινο μετάλλιο στη Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα το 1993. Ο Ροδόλφος τον ενθάρρυνε να σχεδιάζει και να ακολουθεί δημιουργικές διαδρομές λύσεων, κοιτάζοντας και έξω από τις σελίδες των σχολικών βιβλίων. Από τότε, αυτή η χαρά της ανακάλυψης τού ανοίγει συνεχώς νέες δυνατότητες. Σπούδασε μηχανολογία στο Ε.Μ.Π. Απέκτησε εμπειρία και ευαισθησία για την παιδεία από νωρίς, μεγαλώνοντας και δουλεύοντας στο δημοτικό σχολείο που ίδρυσε η γιαγιά του. Aσχολήθηκε με την ανθρώπινη ψυχολογία μέσω συμπληρωματικών παιδαγωγικών σπουδών. Στην επαγγελματική του σταδιοδρομία ως μηχανικός, οργάνωσε το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης σε μια βιομηχανία που κατασκευάζει μηχανολογικό εξοπλισμό κλωστοϋφαντουργίας. Συντόνισε σειρά έργων που τελικά οδήγησαν στην επιτυχή ανάπτυξη μιας οικογένειας βιομηχανικών προϊόντων. Εργάστηκε στον χρηματοοικονομικό τομέα, αποκτώντας εμπειρία στις κεφαλαιαγορές ως διαπραγματευτής εξωχρηματιστηριακών παραγώγων. Οι αναζητήσεις του τον οδήγησαν στη Γαλλία, όπου απέκτησε πτυχίο MBA από το INSEAD. Όταν αναγνώρισε το πάθος του για εμπειρίες μάθησης που εμπνέουν, επέστρεψε το 2010 στην Ελλάδα και έκτοτε ασχολείται με ανατρεπτικές δράσεις στην άτυπη παιδεία. Συν-επιμελήθηκε το διαγωνισμό TEDxAthens Challenge με σκοπό την ανάδειξη, υποστήριξη και δικτύωση ανατρεπτικών δράσεων από το χώρο της μάθησης. Το Challenge παρουσιάστηκε ως καλή πρακτική στο παγκόσμιο συνέδριο διοργανωτών TEDxSummit. Ο Θεμιστοκλής είναι μέλος της οργανωτικής ομάδας του TEDxAthens από το 2011. Σχεδίασε και υλοποίησε, σε συνεργασία με τους Πράκτορες του Πλανήτη, τη βιωματική περιπέτεια "Αποστολή: ο κύκλος του νερού", για παιδιά 10-13 ετών, στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος από την ΕΥΔΑΠ στο Φράγμα του Μαραθώνα. Επιμελήθηκε και διοργάνωσε το Hive Athens Pop-Up event, μια δράση του Future Library, με την υποστήριξη του ιδρύματος Mozilla και την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. To Hive προωθεί τη βιωματική μάθηση μέσα από τα ενδιαφέροντα των νέων και τη δημιουργική χρήση ψηφιακών μέσων. Ο Θεμιστοκλής συμμετέχει κάθε χρόνο στο φεστιβάλ παιχνιδιών δρόμου Athens Plaython με πρωτότυπα παιχνίδια μάθησης. Το 2012 σχεδίασε το παιχνίδι Basecamp, που απέσπασε τη διάκριση Low Tech – High Fun. Το 2013 σχεδίασε το παιχνίδι All for One.
* Themis Gkion, Founder at Flow Athens. Themis loves games and challenges. Flow Athens gives form to the way he imagines inspiring learning. He develops experiential learning curricula and learning games, sparking disruptive ways of thinking, different perspectives on problem solving. He encourages young individuals to discover the multiple faces of their talents. He designs interest-driven learning experiences cultivating skills and competencies, important for life, now and in the future, also known as 21st century skills. Themis used to explore math and logic riddles from a young age. He had the chance to meet at the age of 15 with his inspiring teacher Rodolfos Boris, who trained him open-mindedly on unusual problems, unconventional solutions and riddles. He went on to win the gold medal at the National Mathematical Olympiad and bronze medal at the Balkan Mathematical Olympiad in 1993. Rodolfos encouraged him to draft and follow creative solution paths, often looking outside the textbooks. Ever since, this joy of discovery keeps on opening up new possibilities. He studied mechanical engineering at N.T.U.A. He developed a sense for education by growing up and working at the private school founded by his grandmother. He delved into human psychology through additional Pedagogical studies. As a practicing engineer, he set up the Research & Development department for a textile-machinery manufacturer. He led various projects, culminating in the development and successful launch of an industrial product family. He later gained understanding of the capital markets as an OTC derivatives trader, working in finance. He moved to France and obtained an MBA degree from INSEAD. When he identified his passion about inspiring learning experiences, he returned to Greece in 2010 to focus on disruptive initiatives in informal education. He co-curated the competition TEDxAthens Challenge, in order to source and support disruptive initiatives in learning. Challenge was presented as best practice at the global TEDx organizers’ conference TEDxSummit. Themis has been part of TEDxAthens organizing team since 2011. He created, in collaboration with Planet Agents, “Mission: water cycle”, an experiential learning adventure for children aged 10-13, for the World Environment Day festival by EYDAP at the Marathon dam. He curated and organized Hive Athens Pop-Up event, a Future Library action, supported by Mozilla Foundation, funded by Stavros Niarchos Foundation. Hive promotes interest-driven experiential learning through the creative use of digital media. He designed original learning games presented at Athens Plaython, a city-wide street game festival. He designed the game “Basecamp” in 2012, that received the “Low Tech – High Fun” award. In 2013 he designed the game “All for One”. Themis enjoys seeing the world through his camera lens. He relaxes when in contact with nature and water. He enjoys the occasional bike ride in the mountains. He is in his element when facing a challenging construction using his favorite materials: paper, wood and rope.
Digital object availability: Available
Appears in item Groups:Lectures, Saturday 16 November 2013

Files in This Item:
File SizeFormat 
Gkion.pdf5.48 MBAdobe PDFView/Open